D66-jongeren hangen ideeën de boom in!

11 Dec 2019

PERSBERICHT

"Als Jonge Democraten Brabant vinden we het heel belangrijk dat ieders mening gehoord kan worden", aldus voorzitter Annelies Becker. "Daarom nemen we vrijdag samen met D66 (kerst)wensen en vragen op, zodat we die in onze kerstboom kunnen hangen."

De Jonge Democraten zien enkele problemen in de stad zoals bijvoorbeeld het tekort aan (studenten)woningen en zijn benieuwd hoe de rest van de stad daar naar kijkt. Ook hebben ze dit jaar al eerder acties ondernomen zoals de Vegan Challenge, waarin ze een week lang veganistisch leefden ter vermindering van hun ecologische voetafdruk en de Budget Challenge, waarin ze op bijstandsniveau leven om te kijken of je daar daadwerkelijk van rond kunt komen. "We vinden het belangrijk om uit onze politieke bubbel te komen en het gesprek met de mensen op straat aan te gaan. We kunnen wel in vergaderingen en overleggen bedenken hoe het allemaal moet, maar in de praktijk werkt het dan toch vaak niet."

De kerstactie van de D66 jongeren zal plaatsvinden aanstaande vrijdag 13 december tussen 13:00 en 15:00 u op 18 Septemberplein in Eindhoven. Verder zullen de kaartjes met suggesties en vragen aan het stadsbestuur na deze middag verzameld en overhandigd worden aan het stadsbestuur.

Categorie: Nieuws Politiek